Ковельський професійний ліцей
Сьогодні: 23.09.2018, Неділя
Методична робота
Меню сайту

Календар новин
«  Вересень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Посилання

Наше опитування
Яка професія, на Вашу думку, є найбільш актуальною на ринку праці
Всього відповідей: 825



Методична робота
 
Сучасний навчальний процес повинен здійснюватись з урахуванням такого визначення: «Навчання відбувається тоді, коли людина змінює своє ставлення або поведінку з користю для себе і в кращий бік так, щоб воно відповідало тим фактам чи змінам, які є в її освіті, або в стосунках з іншими людьми». Вирішення цієї проблеми полягає в тому, що педагоги повинні вміти добирати і застосовувати такий стиль і методи викладання, які сприятимуть засвоєнню традиційних академічних знань та розвитку загальної здатності до творчого мислення і активної поведінки. Результатом забезпечення реалізації цих вимог є зміна загальної структури навчання, оновлення навчальних програм, адаптування їх до нинішніх умов та використання сучасних методів навчання. Все це більшою мірою залежить від педагогічних кадрів, їх майстерності та професіоналізму.

Основну ж ланку в підвищенні майстерності педагогів, їх професіоналізму відіграє методична робота – систематична, цілеспрямована, колективна й індивідуальна діяльність педагогів з підвищення наукового і загальнокультурного рівня, вдосконалення психолого-педагогічної підготовки і професійної майстерності.

Центром методичної роботи в ліцеї є методичний кабінет, оснащення і оформлення якого створює необхідні умови для підготовки викладачів і майстрів в/н до занять, позаурочних заходів, індивідуальної методичної роботи і самоосвіти.

В методичному кабінеті зосереджені нормативні документи; інструктивні матеріали, які необхідні для організації навчального процесу; навчальна документація; педагогічна і методична література, дидактичні матеріали, зразки ІТК та ККЗ, методичні розробки уроків, доповіді, методичні рекомендації.

Методична робота в ліцеї направлена на розв’язання наступних завдань:
- формування цілісного згуртованого колективу;
- вироблення єдиних педагогічних позицій;
- збагачення знань педагогів;
- постійне підвищення педагогічної майстерності, професіоналізму;
- аналіз і контроль навчально-виховного процесу, якості знань, умінь і навиків;
- запровадження в навчальний процес новітніх педагогічних технологій.

Ця важлива ланка роботи в навчально-виховному процесі спонукає кожного педагога до підвищення свого фахового рівня; сприяє взаємному збагаченню членів колективу педагогічними знахідками, дає змогу молодим майстрам вчитися педагогічної майстерності у досвідчених колег, забезпечує підтримання в педколективі духу творчості, прагнення до пошуку.

Вся методична робота будується, виходячи з проблеми, над якою працює педколектив ліцею: «Система роботи педагогічних працівників з удосконалення якості підготовки кваліфікованих робітників».

З метою якісної та ефективної організації, проведення систематичної колективної та індивідуальної методичної роботи з педагогічними кадрами, в ліцеї працюють методичні структури:

а) методична рада - організовує і координує всю методичну роботу. Перевага надається нетрадиційній системі та інтерактивним методам, оскільки вони ґрунтуються на особистісно-орієнтованій моделі підготовки і підвищення кваліфікації педагога, якому властива творчість , динамізм, різноманітність;

б) методичні комісії:
- педпрацівників металообробних професій;
- педпрацівників електротехнічних та зварювальних професій;
- педпрацівників малочисельних професій;
- викладачів фізики, математики та природничих дисциплін;
- викладачів соціально-гуманітарних дисциплін, словесності, фізичного виховання та «Захисту Вітчизни»

До засідань методичних комісій готуються відкриті уроки, з подальшим їх обговоренням, виставки методичних розробок, дидактичних матеріалів. Відкриті уроки є однією з найпоширеніших колективних форм методичної роботи, завданням яких є впровадження в практику передового педагогічного та виробничого досвіду і надбань педагогічної науки.

Продуктивною формою методичної роботи є семінар-практикум. Цінність його полягає в тому, що викладачі і майстри в/н самостійно опрацьовують педагогічну літературу з обговорюваної проблеми, аналізують власний досвід. Опрацьовані матеріали оформлені у вигляді доповідей, рефератів.

Як відомо, однією з форм організації колективної методичної роботи також є педрада, яка не лише забезпечує системність та цілеспрямованість внутріліцейної методичної роботи, але й значно підвищує результативність самої педради.

Кожному засіданню педагогічної ради передує серйозна підготовча робота, яка проводиться в рамках засідань методичної ради, методичних комісій; створюються комісії для підготовки педради, заздалегідь на дошці оголошень вивішуються основні теми для обговорення проблемного питання чи перелік питань, які потребують висвітлення у виступах.

Щороку одна з методичних комісій, приймаючи естафету від своїх колег іншої метод комісії проводить панораму творчих уроків. Та найбільш багатопланова разова форма методичної роботи, яка охоплює всіх педагогів і передбачає пропаганду ППД та ставить за мету обмін досвідом роботи, впровадження нових педагогічних знахідок – це методичний фестиваль.

Нова форма групової методичної роботи в ліцеї – захист інноваційного проекту. Метою організації і проведення такого заходу є розробка нових підходів до вирішення педагогічних проблем, конкретних педтехнологій, спрямованих на вдосконалення навчально-виховного процесу.

Значну роботу педагогічний колектив ліцею проводить з комплексного методичного забезпечення предметів і професій. Щорічно ми є учасниками обласної виставки «Творчі сходинки педагогів Волині».

Участь у методичній роботі є невід’ємною складовою професійної діяльності педагога, про що йдеться в ст.56 Закону України «Про освіту». Його обов’язок – «постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру». За всієї різноманітності форм організації методичної роботи вирішити багатопланові завдання можна лише через створення оптимальної системи методичних заходів та надання педагогам права вільного вибору тих форм, які максимально враховують їхні потреби, запити та інтереси.